استرواس، آنسلم و جولیت کوربین (1385). اصول روش تحقیق کیفی، (ترجمهی بیوک محمدی)، نشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
بر، ویوین (1394). برساختگرایی اجتماعی، (ترجمه اشکال صالحی)، تهران: نشر نی
سند تحول بنیادین آموزش (1391). دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
عباسپور، عباس و مرادی، کیوان (1396). تحلیل انتقادی سیاست آموزشی؛ بازخوانش ارزشهای گمشده، فصلنامه سیاستگذاری عمومی. 3(3): 160-137.
لوزیک، دانلینین (1391). نگرشی نو در تحلیل مسائل اجتماعی، (ترجمه سعید معیدفر)، تهران: انتشارات امیرکبیر.
مدنیپور، علی (1379). طراحی فضاهای شهری؛ نگرشی بر فرایندهای اجتماعی- مکانی، تهران: شرکت پردازش و برنامهریزی شهری.
مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش (1394). سالنامه آماری وزارت آموزش و پرورش (1393-1394)، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
معاونت پژوهشهای اجتماعی- فرهنگی مجلس شورای اسلامی (1394). تحلیلی بر بودجه وزارت آموزش و پرورش در برنامه پنجم توسعه و ارائه راهبردهای اصلاحی، تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، معاونت پژوهش های اجتماعی-فرهنگی، دفتر مطالعات اجتماعی، کدموضوعی: 210، شماره مسلسل: 14575 در دسترس از:
https://rc.majlis.ir/fa/report/download/948139
وارد، گلن (1396). پستمدرنیسم، (ترجمۀ قادر فخر رنجبری و ابوذر کرمی)، تهران: نشر ماهی.
یورگنسن، ماریان و فیلیگس، لویئز (1389). نظریه و روش در تحلیل گفتمان، (ترجمه هادی جلیلی)، تهران: نشر نی.
Dallimore, E. J., Hertenstein, J. H. & Platt, M. B. (2004). Classroom participation and discussion effectiveness: student-generated strategies. Communication Education, 53(1): 103-115.
DePoy E, Gitlin LN. (2005). Introduction to Research: Understanding and Applying Multiple Strategies, Elsevier Health Sciences. 3th ed. Mosby Press.
Gomez, A. M. Arai, M. J. & Lowe, H. (1995). When does a student participate in class? Ethnicity and classroom participation. Paper presented at the Annual Meeting of the Speech Communication Association (81st, San Antonio, TX).
Lefebvre, H, (1991). The Production of Space, translated by David Nicholson, Smith, Oxford and Cambridge: Blackwell.
Sokolowski, R. (2000) Introduction to Phenomenology, U.S.A: Cambridge University Press.