احیاکننده، منیژه و یوسفی، فریده (1396). رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و سازگاری با دانشگاه: نقش واسطهای راهبردهای مقابله با استرس.
خانوادهپژوهی، 13(2[50])، 291 - 273.
https://jfr.sbu.ac.ir/article_97561.html
اکبری، فرشته؛ صداقت، مستوره و ایزدی، مهشید (1399). رابطه بین سبکهای مقابلهای و پذیرش اجتماعی با مهارتهای ارتباط کلامی زنان خانه دار شهر تهران.
ایدههای نوین روانشناسی، ۷(۱۱)، ۱-۸.
http://jnip.ir/article-1-482-fa.html
امین، شهین؛ هارون رشیدی، همایون و کاظمیان مقدم، کبری (1401). بررسی رابطه سبکهای والدگری و الگوهای ارتباطی خانواده با وابستگی به شبکههای مجازی: نقش واسطهای شایستگی اجتماعی.
فصلنامه فرهنگی - تربیتی زنان و خانواده، 17(58)، 157-133.
https://cwfs.ihu.ac.ir/article_207166.html
پیری، زهرا؛ امیریمجد، مجتبی؛ بزازیان، سعیده، و قمری، محمد (1398). نقش میانجی راهبردهای مقابلهای در رابطه بین دشواری تنظیم هیجان و اعتیاد به اینترنت.
افق دانش، ۲۶(۱)، ۳۸-۵۳.
http://dx.doi.org/10.32598/hms.26.1.3108
ترابیان، لیلا؛ عامری، فریده؛ خسروی، زهره و بنیجمالی، شکوهسادات (1399). بررسی نقش و کارکرد خانواده در اعتیاد نوجوانان به شبکههای اجتماعی: یک مطالعۀکیفی.
خانواده و پژوهش، ۱۷(۲)، ۱۸۹-۱۷۱.
https://qjfr.ir/article-1-1505-fa.html
خانجانی، مهدی؛ قنبری، فرشته و نعیمی، ابراهیم (1398). بررسی ارتباط کارکرد خانواده، سبک دلبستگی و سبکهای تربیتی والدین با اعتیاد به اینترنت در نوجوانان.
فرهنگ مشاوره روان درمانی، 10(37)، 121-142.
https://doi.org/10.22054/qccpc.2019.26576.1655
خجسته، سعیده و میرحسینی، سیدابوالقاسم (1397). رابطه شبکههای اجتماعی با سلامت روان و هویت ملی و دینی دانشآموزان متوسطه دوم ناحیه 1 شهرستان کرمان.
جامعهشناسی آموزش و پرورش، 4(2)، 99-112.
https://www.iase-jrn.ir/article_43737.html
درستکار، معظم (1400). بررسی رابطه پذیرش اجتماعی و خود انضباطی و سطوح آن با اعتیاد به اینترنت در دانشآموزان. اولین کنفرانس بینالمللی ایدههای نوین در فقه، حقوق و روانشناسی.
https://civilica.com/doc/1621732
رهسپار، طیبه؛ خیر، محمد؛ برزگر، مجید و کورش نیا، مریم (1398). نقش واسطهای پذیرش اجتماعی و طرحوارههای هیجانی در رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش تحصیلی دانشآموزان متوسطه دوره دوم.
روشها و مدلهای روانشناختی، 10(38)، 59-76.
https://jpmm.marvdasht.iau.ir/article_4235.html
زارع بیدکی، فاطمه. (1398). نفوذ اجتماعی و تاثیر آن در زندگی افراد جامعه. اولین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و سلامت روانی-اجتماعی.
https://civilica.com/doc/998255
سلیمی، هادی؛ حاجیعلیزاده، کبری؛ عامریسیاهویی، مجتبی و بهدوست، پریسا (1400). نقش میانجی استرس کرونا در رابطه بین اعتیاد به اینترنت با تعارضات و خشونت زناشویی و خانوادگی،
فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 12(45)، 95-116.
https://doi.org/10.22054/qccpc.2020.53954.2480
طباطبایی، سیدحسن، و راهرو، لیلا (1394). مقایسه پذیرش اجتماعی و سلامت روانی در دانشجویان با و بدون اعتیاد به اینترنت، دومین کنفرانس بینالمللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی.
https://civilica.com/doc/522121
عبدی، هدی و درخشانی، سوران (1395). رابطه الگوهای ارتباطی خانواده، اعتیاد به اینترنت و سازگاری تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهر اهواز.
فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 7(26)، 39-57.
https://srb.sanad.iau.ir/fa/Article/1006401
عزیزی، شهریار؛ حاجی کریمی، عباسعلی؛ حاجی ابراهیم، ساعده و دینی، امین (1392). بررسی رابطه بین سبکهای ارتباطی خانوادهها و فرآیند تصمیم گیری پیش از خرید نوجوانها.
جامعهشناسی کاربردی، 24(1)، 208-191
https://jas.ui.ac.ir/article_18298.html
غفاری چراتی، علیاکبر؛ قنادزادگان، حسینعلی؛ حسنزاده، رمضان و عباسی، قدرتاله (1400). اثربخشی مهارتهای مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان پذیرش اجتماعی و احساس تنهایی در بانوان.
خانواده و پژوهش، ۱۸(۲)، ۱۲۰-۱۰۷.
https://qjfr.ir/article-1-1914-fa.html
فرنام، علی، و قنبرپور گنجاری، مهرداد (1398). نقش الگوهای ارتباط خانواده و جو روانی اجتماعی کلاس در اعتیاد به شبکههای اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه دانشآموزان،
مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(37)، 144-121.
https://jeps.usb.ac.ir/article_5165.html
مامصالحی، حسین؛ مرادی، امید؛ عارفی، مختار و یاراحمدی، یحیی (1399). نقش واسطهای الگوهای ارتباطی در رابطه بین تمایزیافتگی خود و رضایت جنسی زوجین.
مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۲۶(۲)، ۱۶۹-۱۵۴.
http://dx.doi.org/10.32598/ijpcp.26.2.3099.1
محمدی، ابراهیم؛ خوش اخلاق، حسن و جلالی، الهه (1401). بررسی کیفی مشکلات روانشناختی - فرهنگی و اجتماعی اعتیاد به شبکههای مجازی و اینترنت بر روی روابط زناشویی زوجین.
فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 13(50)، 275-303.
https://doi.org/10.22054/qccpc.2022.64283.2815
نظری، مهسا؛ لطفی، مژگان و امینی، مهدی (1399). نقش واسطهای دشواریهای تنظیم هیجان در رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده با گرایش به رفتارهای پرخطر و اعتیاد به اینترنت.
رویش روانشناسی، ۹(۱۱)، ۷۶-۶۵.
https://frooyesh.ir/article-1-2333-fa.html
Abdi, H., & Derakhshani, S. (2017). The relationship between family communication patterns, internet addiction and academic adjustment of Ahvaz high school students.
Information and Communication Technology in Educational Sciences, 7(26), 39-57. [In Persian],
https://srb.sanad.iau.ir/en/Article/1006401
Akbari, F., Sedaghat, M., & Ezadi, M. (2021). The relationship between coping styles and social acceptance with verbal communication skills of housewives in Tehran.
Journal of Psychology New Ideas, 7(11), 1-8. [In Persian],
http://jnip.ir/article-1-482-fa.html
Amin, S., Haroon Rashidi, H., & Kazemian Moghadam, K. (2022). Investigating parenting styles and family relationship patterns with addiction to virtual networks: the mediating role of social competence in Dezful city students.
The Women and Families Cultural-Educational,
17(58), 133-157. [In Persian],
https://cwfs.ihu.ac.ir/article_207166.html
Asch, S.E. (1951). Effects of group pressure upon the modification and distortion of judgments. In H. Guetzkow (Ed.),
Groups, Leadership and Men; Research in Human Relations (pp. 177–190). Carnegie Press.
https://psycnet.apa.org/record/1952-00803-001
Avari, N., Olyayi, Z., & Attaretusi, S. M. (2022). A comparative study comparing self-efficacy and social acceptance in mothers of hyperactive children with marital satisfaction.
Journal of New Advances in Psychology, Educational Sciences and Education, 5(48), 44-55. [In Persian],
https://jonapte.ir/fa/showart-11a181f2c84e0f2f670106a96c06ffd3
Azizi, S., Hajikarimi, A. A., Hajiebrahim, S., & dini, A. (2013). Examining the relationship between communication styles of families and the pre-purchase decision making process of teenagers.
Journal of Applied Sociology, 24(1), 191-208. [In Persian],
https://jas.ui.ac.ir/article_18298.html
Bloemen, N., & De Coninck, D. (2020). Social media and fear of missing out in adolescents: The role of family characteristics.
Social Media Society, 6(4), 121-136.
https://doi.org/10.1177/2056305120965517
Bonaiuto, M., Mosca, O., Milani, A., Ariccio, S., Dessì, F., & Fornara, F. (2024). Beliefs about technological and contextual features drive biofuels’ social acceptance.
Renewable and Sustainable Energy Reviews, 189(Part A), 113867.
https://doi.org/10.1016/j.rser.2023.113867
Crowne, D.P., & Marlowe, D. (1960). A new scale of social desirability independent of psychopathology.
Journal of Consulting Psychology, 24(4), 349–354.
https://doi.org/10.1037/h0047358
D’Arienzo, M.C., Boursier, V., & Griffiths, M.D. (2019). Addiction to social media and attachment styles: A systematic literature review.
International Journal of Mental Health and Addiction, 17(4), 1094-1118.
https://doi.org/10.1007/s11469-019-00082-5
Davison, R.M. (2017). Facilitating Social Harmony Through ICTs. In: Choudrie, J., Islam, M., Wahid, F., Bass, J., Priyatma, J. (eds)
Information and Communication Technologies for Development. ICT4D 2017. IFIP Advances in Information and Communication Technology, vol 504. Springer, Cham.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-59111-7_1
Deutsch, M., & Gerard, H.B. (1955). A study of normative and informational social influences upon individual judgment.
The Journal of Abnormal and Social Psychology, 51(3), 629–636.
https://doi.org/10.1037/h0046408
Diamond, J. (2011). Collapse: How Societies Choose to Fail or Succeed. New York: Viking.
Dorostkar, M. (2021). Investigating the relationship between social acceptance and self-discipline and its levels with internet addiction in students. 1st International Conference on New Ideas in Jurisprudence, Law and Psychology. [In Persian]
https://civilica.com/doc/1621732
Ehyakonandeh, M., & Yousefi, F. (2017). Relationship between Family Communication Patterns and Adjustment to University: Mediating Role of Coping Strategies.
Journal of Family Research,
13(2), 273-291.
https://jfr.sbu.ac.ir/article_97561.html
Farnam, A., & Ghanbarpoor, M. (2020). The role of family relationship patterns and psychosocial atmosphere students' mobile network-based addiction classroom.
Journal of Educational Psychology Studies, 17(37), 121-144. [In Persian]
https://jeps.usb.ac.ir/article_5165.html
Gaede, J., & Rowlands, I.H. (2019). The value of multiple perspectives: Problem-solving and critique in the evaluation of social acceptance research-A response to M. Wolsink.
Energy Research & Social Science, 48, 262-268.
https://doi.org/10.1016/j.erss.2018.12.007
Ghaffari Cherati, A. A., Ghannadzadehghan, H. A., Hasanzadeh, R., & Abbasi, G. (2021). The impact of acceptance and commitment therapy on social acceptance and loneliness of women,
Quarterly Journal of Family and Research, 18(2), 107-120. [In Persian]
https://qjfr.ir/article-1-1914-en.html
Greenwood, D.J., and Morten, L. (2006). Introduction to Action Research: Social Research for Social Change. 2nd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
Keles, B., McCrae, N., Grealish, A. (2020). A systematic review: the influence of social media on depression, anxiety and psychological distress in adolescents.
International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 79-93.
https://doi.org/10.1080/02673843.2019.1590851
Khanjani, M., Ghanbari, F., & Naeimi, E. (2019). Investigating the Relationship between Family Function, Attachment Style and Parenting Styles with Internet Addiction in Adolescents.
Counseling Culture and Psycotherapy,
10(37), 121-142. [In Persian]
https://doi.org/10.22054/qccpc.2019.26576.1655
Khojasteh, S., & Mirhosseini, S. A. (2019). The relationship of social networking with mental health and national and religious identity of secondary students of district 1 in Kerman.
Sociology of Education,
4(2), 99-112. [In Persian],
https://www.iase-jrn.ir/article_43737.html
Koerner, A. F., & Fitzpatrick, M. A. (2002). Communication in intact families. In A. L. Vangelisti (Ed.),
Handbook of Family Communication (pp. 177–195). Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
https://psycnet.apa.org/record/2004-00165-008
Koerner, A. F., & Fitzpatrick, M. A. (2006). Family Communication Patterns Theory: A Social Cognitive Approach. In D. O. Braithwaite & L. A. Baxter (Eds.),
Engaging theories in family communication: Multiple perspectives, (p. 50-65). Sage Publications.
https://doi.org/10.4135/9781452204420.n4
Koroshnia, M., & Latifian, M. (2007). An investigation on validity and reliability of revised
Mam Salehi, H., Moradi, O., Arefi, M., & Yarahmadi, Y. (2020). Mediating role of communication patterns in relationship between self-differentiation and sexual satisfaction.
Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology, 26(2), 154-169. [In Persian],
http://dx.doi.org/10.32598/ijpcp.26.2.3099.1
McMichael, P. (2021). Development and Social Change: A Global Perspective. 4th ed. Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press.
Mersin, S., İbrahimoğlu, Ö, Saray, Kılıç, H., Bayrak, Kahraman, B. (2020). Social media usage and alexithymia in nursing students.
Perspectives in Psychiatric Care, 56(2), 401-408.
https://doi.org/10.1111/ppc.12448
Mohammadi, E., Khosh Akhlagh, H., & Jalali, E. (2022). Qualitative study of psychological-cultural and social problems of addiction to virtual networks and the Internet on the marital relations of couples in Isfahan.
Counseling Culture and Psycotherapy,
13(50), 275-303. [In Persian],
https://doi.org/10.22054/qccpc.2022.64283.2815
Montazerghaem, M., & Shaghasemi, E. (2008). Internet and social change in Iran: A meta-analytical study emphasizing the youth generation
. Iranian Journal of Sociology, 9(3-4), 120- 142. [In Persian],
http://www.jsi-isa.ir/article_21814.html
Nakhshipour, E., & Ebrahimpoor, D. (2018). The relationship between the amount of presence and activity in cyberspace with the degree of marital adjustment among married men and women referring to Urmia counseling centers.
Journal of Women and Studies of Family 10(39), 133-153. [In Persian]
https://sanad.iau.ir/en/Journal/jwsf/Article/665431?jid=665431
Naseri, S., & Piri, S. (2018). Grounded theory: a method for scientific and practical study of development and social change.
Journal of Iranian Social Development Studies, 9(4), 7-20. [In Persian],
https://sanad.iau.ir/Journal/jisds/Article/821477
Nazari, M., Lotfi, M., & Amini, M. (2021). The mediating role of emotion regulation difficulties in the relationship between family communication patterns with tendency toward high-risk behaviors and internet addiction.
Rooyesh-e-Ravanshenasi / Psycological Journal, 9(11), 65-76. [In Persian],
https://frooyesh.ir/article-1-2333-en.html
Park, S. K., Kim, J. Y., & Cho, C. B. (2008). Prevalence of Internet addiction and correlations with family factors among South Korean adolescents.
Adolescence, 43(172), 895-909.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19149152
Piri, Z., Amiri Majd, M., Bazzazian, S., & Ghamari, M. (2019). The mediating role of coping strategies in the relationship of difficulties in emotion regulation with internet addiction among college students.
Internal Medicine Today, 26(1), 38-53. [In Persian],
http://dx.doi.org/10.32598/hms.26.1.3108
Rahsepar, T., Khayer, M., Barzegar, M., & Kouroshnia, M. (2020). The Mediating Role of Social Acceptance and Emotional Schemain Relationship betweenFamily Communication Patterns and Academic Motivation in High School Students of Second Grade.
Psychological Models and Methods,
10(38), 59-76.
https://jpmm.marvdasht.iau.ir/article_4235.html
Reinhard, M. A., Dewald-Kaufmann, J., Wüstenberg, T., Musil, R., Barton, B. B., Jobst, A., & Padberg, F. (2020). The vicious circle of social exclusion and psychopathology: A systematic review of experimental ostracism research in psychiatric disorders.
European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience, 270(5), 521-532.
https://doi.org/10.1007/s00406-019-01074-1
Ricciardelli, LA., Quinn, AE., Nackerud, L. (2020). Human behavior and the social media environment: Group differences in social media attitudes and knowledge among US social work students.
Social Work Education, 1(1), 1-19.
https://doi.org/10.1080/02615479.2020.1805427
Salimi, H., Hajializade, K., Ameri Siahoui, M., & Behdost, P. (2021). Investigating the role of Corona stress mediators in relationship between internet addiction and marital and family conflict and violence.
Counseling Culture and Psycotherapy,
12(45), 95-116. [In Persian],
https://doi.org/10.22054/qccpc.2020.53954.2480
Sposato, R. G., & Hampl, N. (2018). Worldviews as predictors of wind and solar energy support in Austria: Bridging social acceptance and risk perception research.
Energy Research & Social Science, 42, 237-246.
https://doi.org/10.1016/j.erss.2018.03.012
Tabatabaei, S.H., & Rahrou, L. (2015). Comparison of social acceptance and mental health in students with and without internet addiction. Second International Conference on Behavioral Sciences and Social Studies. [In Persian],
https://civilica.com/doc/522121
Tabiji, Z., Razmi, Z., & Tabatabaiyan, S. H. (2022). The impact of social networks in promoting innovation (A case study of nanotechnology).
System Engineering and Productivity,
2(3), 97-112. [In Persian],
https://systems.eyc.ac.ir/article_243418.html
Tang, C.S.K., & Koh, Y.Y.W. (2017). Online social networking addiction among college students in Singapore: Comorbidity with behavioral addiction and affective disorder.
Asian Journal of Psychiatry, 25(9), 175-178.
https://doi.org/10.1016/j.ajp.2016.10.027
Torabian, L., Ameri, F., Khosravi, Z., & Banijamali, S. S. (2020). An investigation of the role and function of the family in adolescents' addiction to social networks: a qualitative study.
Quarterly Journal of Family and Research, 17(2), 171-189. [In Persian],
https://qjfr.ir/article-1-1505-en.html
Wijenayake, S., Van Berkel, N., Kostakos, V., & Goncalves, J. (2020). Quantifying the effect of social presence on online social conformity.
Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, 4(CSCW1), 1-22.
https://doi.org/10.1145/3392863
Yalçin, I., Özkurt, B., Özmaden, M., Yagmur, R. (2020). Effect of smartphone addiction on loneliness levels and academic achievement of Z Generation.
International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(1), 208-214.
https://doi.org/10.17220/ijpes.2020.01.017
Zare Bidoki, F. (2020). Social influence and its impact on the lives of community members. 1th International Conference on Sustainable Development and Psychology Health. [In Persian],
https://civilica.com/doc/998255