بیاتی، محمدرضا فتحالله (۱۳۹۵). درآمدی بر جذابیت در رسانه دینی. تهران: سدید.
تقیپور، فائزه (۱۴۰۰). رسانه و فریبکاری. اصفهان: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان.
توسلی رکنآبادی، مجید؛ اسماعیلی، بشیر (۱۳۹۲). بررسی جایگاه سینمای هالیوود در دیپلماسی رسانهای آمریکا: بازنمایی، هژمونی فرهنگی و پیشبرد اهداف سیاست خارجی.
تحقیقات سیاسی و بینالمللی،
۵(۱۶)، ۱۱۷-۱۴۱.
https://sanad.iau.ir/Journal/pir/Article/1012208
دادگران، سید محمد (۱۳۸۵). مبانی ارتباطات جمعی (چاپ دهم). تهران: مروارید.
روزنامه فرهیختگان (۱۴۰۲). تاثیرات عجیب و غریب فیلم «باربی» روی مردم دنیا! بازیابی شده از
https://fdn.ir/82985
فلیک، اووه (۱۴۰۱). درآمدی بر تحقیق کیفی (ترجمه هادی جلیلی). تهران: نی.
کریپندورف، کلوس (۱۳۹۰). تحلیل محتوا: مبانی روششناسی (ترجمه هوشنگ نایبی). تهران: نی.
گیدنز، آنتونی (۱۳۸۶). جامعهشناسی (ترجمه حسن چاوشیان). تهران: نی.
مکلوهان، هربرت مارشال (۱۳۷۷). برای درک رسانهها (ترجمه سعید آذری، چاپ اول). تهران: سازمان صدا و سیما، مرکز تحقیقات مطالعات و سنجش برنامهای.
محمدی، سارا (۱۳۹۴).
تأثیر باربی به عنوان یک الگوی تصویری بر دختران (مورد پژوهی دانشآموزان دختر مقطع چهارم ابتدایی شهر اصفهان). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده هنرهای تجسمی.
https://elmnet.ir/doc/10925763-21262
مککیب، جانت (۱۴۰۱). مطالعات فمینیستی فیلم (ترجمه طلیعه حسینی). تهران: بان.
مورن، الیویه (۱۴۰۰). سنتها چگونه متولد میشوند و چگونه میمیرند (ترجمه عطیه رضایی). تهران: فرهامه.
مهدیزاده، سیدمحمد (۱۳۹۶). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: همشهری.
نوری، سیده علویه؛ قیومی، عباسعلی؛ عزیزآبادی فراهانی، فاطمه (۱۴۰۱). تحلیل محتوای فرهنگی فیلمهای اکرانشده در جشنواره بینالمللی فیلم رشد در سال ۱۳۹۷ (مورد مطالعه: جشنواره فیلم کودک و نوجوان).
مدیریت فرهنگی،
۱۶(۲)، ۶۵-۸۳.
https://doi.org/10.30495/jcm.2022.20698
وحدتی، مهرداد (۱۳۸۸). صنایع فرهنگی. تهران: نگاه معاصر.
Anderson, B. A., & Britton, M. K. (2020). On the automaticity of attentional orienting to threatening stimuli.
Emotion,
20(6), 1109–1112.
https://doi.org/10.1037/emo0000596
Artuç, H. G. K. (2014). Being a Barbie or Barbie-Q. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 158, 115-118.
Bayati, M. R. F. (2016). An introduction to attraction in religious media. Tehran: Sadeed Publication. [In Persian].
Dadgaran, S. M. (2006). Foundations of Mass Communication, (10th ed.). Tehran: Morvarid Publication. [In Persian].
Danesh Nari, H. R., & Hosseini, S. H. (2020). Qualitative content analysis of the film "Joker" with a cultural criminology approach.
Global Media Journal-Persian Edition,
15(1), 77–98. [In Persian].
https://doi.org/10.22059/gmj.2020.80513
Farhikhtegan Newspaper. (2023). The strange effects of the movie "Barbie" on the people of the world!, Retrieved from:
https://fdn.ir/82985. [In Persian].
Flick, U. (2022). An Introduction to Qualitative Research. (Translated to Persian By H. Jalili), Tehran: Ney Publications. [In Persian].
Giddens, A. (2007). Sociology (Translated to Persian by Hassan Chavoshian) Tehran: Ney Publications. [In Persian].
Girard, A. (2002). Cultural Industries (1978). In Jeremy Ahearne (ed.), French Cultural Policy Debates: A Reader (pp. 102-108). Routledge.
Harriger, J. A., Schaefer, L. M., Thompson, J. K., & Cao, L. (2019). You can buy a child a curvy Barbie doll, but you can’t make her like it: Young girls’ beliefs about Barbie dolls with diverse shapes and sizes. Body Image, 30, 107-113.
Khani, M. H. (2005). Cultural Diplomacy and Its Place in Foreign Policy of Countries.
Journal of Political Science,
1(2), 135-148. [In Persian].
https://doi.org/10.30497/pk.2005.74
King, C. (2020). The Routledge Handbook of Gender and Communication. London: Routledge.
Krippendorff, K. (2011). Content Analysis: Foundations of Methodology (Translated to Persian By H. Nayebi). Tehran: Ney Publications. [In Persian].
McCabe, J. (2022). Feminist Film Studies: Writing the Woman into Cinema, (Translated to Persian by T. Hosseini). Tehran: Ban Publishing. [In Persian].
McLuhan, H. M. (1998). Understanding media: The extensions of man, (Translated to Persian by Saeed Azari). Tehran: Iranian Broadcasting Organization, Research Center for Program Studies and Evaluation, First Edition. [In Persian].
Mehdizadeh, S. M. (2017). Media Theories: Common Ideas and Critical Perspectives. Tehran: Hamshahri Publications. [In Persian].
Mertala, P. (2020). How connectivity affects otherwise traditional toys? A functional analysis of Hello Barbie.
International Journal of Child-Computer Interaction,
25(100186), 100186.
https://doi.org/10.1016/j.ijcci.2020.100186
Mohammadi, S. (2015).
The Effect of Barbie as a Visual Role Model on Girls (Case Study of Female Students in the Fourth Grade of Elementary School in Isfahan) (Master's thesis). Isfahan University of Art, Faculty of Visual Arts. [In Persian].
https://elmnet.ir/doc/10925763-21262
Morin, O. (2021). How Traditions Live and Die. (Translated to Persian by A. Rezaei). Tehran: Farhameh Publishing. [In Persian].
Mulvey, L. (1988). Feminism and Film Theory. New York: Routledge.
Nouri, S. A., Qayoumi, A. A., & Azizabadi Farahani, F. (2022). Cultural content analysis of films screened at the International Roshd Film Festival in 2018 (Case study: Children and Adolescents Film Festival).
Journal of Cultural Management,
16(2), 65–83. [In Persian].
https://doi.org/10.30495/jcm.2022.20698
Taghipour, F. (2021). Media and Deception. Isfahan: Islamic Propagation Office of Isfahan. [In Persian].
Tavassoli Roknabadi, M., & Esmaeili, B. (2013). The role of Hollywood cinema in American media diplomacy: Representation, cultural hegemony, and advancement of foreign policy goals.
Political and International Researches Quarterly,
5(16), 117–141. [In Persian].
https://sanad.iau.ir/en/Journal/pir/Article/1012208
Vahdati, M. (2009). Cultural Industries. Tehran: Negah-e Moaser Publishing. [In Persian].
Webb, J. B., Ford, N. M., & Padro, M. P. (2023). Fashion versus fitspo: The effect of viewing images of contemporary Barbie® dolls in passive versus active poses on college women’s body image and affect.
Body Image,
45, 201-209.
https://doi.org/10.1016/j.bodyim.2023.03.004