احمدی، سیروس؛ میرفردی، اصغر؛ ابتکاری، محمد حسین (1393). بررسی رابطة هویت دینی و سرمایة اجتماعی (مورد مطالعه: شهر یاسوج)، جامعهشناسی کاربردی، 25(4): 1-16.
تاجیک اسماعیلی، عزیزاله؛ تاجیکاسماعیلی، سمیه (1394). نگرش به جهانیشدن و هویت دینی دانشجویان. مطالعات رسانهای، 10(28): 37-43.
خواجهنورى، بیژن؛ مقدس، علىاصغر (1384). جهانىشدن و سرمایه اجتماعى زنان: بررسى موردى در دو شهر شیراز و استهبان. مطالعات زنان،3(7): 5-32.
رستگار، یاسر؛ ربانی، علی (1392). تحلیلی بر وضعیت هویت ملّی و ابعاد ششگانه آن در بین شهروندان شهر اصفهان. جامعهشناسی کاربردی، 24(2): 1-20.
رفعتجاه، مریم؛ روح افزا، فائزه (1391). مطالعه عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثّر بر نگرش به هویت دینی زن مسلمان. مسائل اجتماعی ایران، 3(2): 61-92.
رفعتجاه، مریم؛ وفادار، زینب (1393). سبک زندگی و نسبت آن با هویت دینی. مطالعات توسعه اجتماعی – فرهنگی. 3(2): 113-137.
سفیری، خدیجه؛ کمالی، افسانه؛ مصلح؛ نرجس خاتون (1393). بررسی رابطة سرمایه اجتماعی خانواده و مشارکت دینی با هویت دینی نوجوانان. مجله جامعهشناسی ایران، 15(3): 162-198.
سفیری، خدیجه؛ غفوری، معصومه (1388). بررسی هویت دینی و ملّی جوانان شهر تهران با تأکید بر تأثیر خانواده. پژوهش جوانان، فرهنگ و جامعه، 2: 1-27.
فاضلی، محمّد (1382). مصرف و سبک زندگی، تهران: انتشارات صبح صادق.
قادرزاده، امید (1393). آموزش و پرورش و هویت دینی و ملّی (مطالعه پیمایشی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر بانه). مطالعات ملی، 15(3 (59)):81-106.
قنبریبرزیان، علی؛ همتی، رضا (1394). هویت دینی در جامعة ایرانی: مرور نظاممند مطالعات انجام شده (1380-1392). جامعهشناسی کاربردی، 26(3): 117-138.
قیاسی، رضا؛ آهی، پرویز؛ برخوردار، شهرزاد؛ هادیپور، بهزاد (1398). بررسی جامعهشناختی رابطه هویت دینی و سبک زندگی (مورد مطالعه زنان و دختران شهرکرمان). پژوهشهای انتظامی - اجتماعی زنان و خانواده، 7(1): 62-80.
کاظمیان، مهرداد؛ اشتیاقی، معصومه؛ علیزاده، توحید؛ ریاحی، محمّداسماعیل (1393). تلویزیون و هویت دینی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران)، جامعهشناسی کاربردی، 25(2): 33-48.
گیدنز، آنتونی (1382). تجدّد و تشخص، جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، (ترجمة ناصر موفقیان)، تهران: نشر نی.
نصر، طاهره؛ مصلینژاد، علی؛ امیری، عبدالرسول (1396). بررسی تأثیر نشانههای شهری بر ارتقای هویت اجتماعی جوانان (مطالعه موردی: ورودی شمالی شهر شیراز-دروازه قرآن). پژوهش و برنامهریزی شهری، 8(31): 187-206.
وبلن، تورستین (1383). نظریه طبقه مرفه، (ترجمة فرهنگ ارشاد)، تهران: نشر نی.
Abdel-Fadil, M. (2019). The Politics of Affect: The Glue of Religious and Identity Conflicts in Social Media, Journal of Religion, Media and Digital Culture, 8(1), 11-34.
Abdelgawad, S.G., Zahra, S.A. (2020). Family Firms’ Religious Identity and Strategic Renewal. Bus Ethics, 163, 775–787.
Arweck, E. & Nesbitt, E. (2010). Young people's identity formation in mixed-faith families: continuity or discontinuity of religious traditions? Journal of Contemporary Religion, 25, 67-87.
Balkaya-Ince, M., Cheah, C. S. L., Kiang, L., & Tahseen, M. (2020). “Exploring daily mediating pathways of religious identity in the associations between maternal religious socialization and Muslim American adolescents’ civic engagement”. Developmental Psychology. 56(8): 1446-1457.
Birrell, S. (1981). Sport as Ritual: Interpretations from Durkheim to Goffman. Social Forces, 60: 354-76.
Bourdieu, P. (1984). The distinction, a social critique of the judgment of taste, Cambridge: Harvard University Press.
Ciftci, S., Nawaz, M.A. & Sydiq, T. (2016). Globalization, Contact, and Religious Identity: A Cross-National Analysis of Interreligious Favorability. Social Science Quarterly, 97: 271-292.
Davis, R. F. & Kiang, L. (2016). “Religious Identity, Religious Participation, and Psychological Well-Being in Asian American Adolescents”. Journal of Youth and Adolescence. 45(3): 532–546.
Duane, F., Alwin, F., Jacob, W., Edward T. & Paula A. Tufis. (2006). “Measuring Religious Identities in Survey.” Public Opinion Quarterly. 70(4): 530-564.
Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: Norton.
Fiske, J. (2011). Understanding Popular Culture, London and New York: Routledge.
Furlong, A. & Cartmel, F. (1997). Sociology and Social Change, Individualization and Risk in Late Modernity. USA: Open University.
Giddens, A. (1991). Modernity and Self-Identity. Self and Society in the Late Modern Age. Cambridge: Polity.
Graham, J. & Haidt, J. (2010). Beyond beliefs: Religions bind individuals into moral communities. Personality and Social Psychology Review, 14, 140-150.
Greeley, A. M. (1972). The Denominational Society. Glenville, IL: Aldine de Gruyter.
Greil, A. L., and L. D. (2007). Religion and Identity. In James A. Beckford and N. J. Demerath (eds), The SAGE Handbook of the Sociology of Religion, (pp: 549–565). London and Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
Hartmann, T. & Klimmt, C. (2006). Gender and Computer Games: Exploring Females’ Dislikes. Journal of Computer-Mediated Communication. 11(4):910-31.
Hogg, M.A., Abrams, D. (1988). Social identifications: A social psychology of intergroup relations and group processes. New York: Routledge.
Howard, Judith A. (2000). Social Psychology of Identities. Annual Review of Sociology, 26: 367-393.
King, V., Elder, G.H., Whitbeck, L.B. (1997). Religious involvement among rural youth: An ecological and life-course perspective. Journal of Research on Adolescence, 7, 431-456.
Kinnvall, C. (2004). Globalization and religious nationalism: Self, identity, and the search for ontological security. Political Psychology, 25, 741-767.
Kuhn, M. H. and McPartland T. S. (1954). An Empirical Investigation of Self-Attitudes. American Sociological Review, 19: 68–76.
McAdams, D. P. (1997). The Case for Unity in the (Post) Modern Self: A Modest Proposal. pp. 46–78 in self and Identity: Fundamental Issues, edited by Richard D. Ashmore and Lee Jussim. New York: Oxford University Press.
McGuire, M. (1992). Religion: The Social Context (3rd edition). Belmont, CA: Wadsworth.
Moberg, M., Sjö, S., Kwaku, G., Ben-Willie, E. G., Habibe., Fernández, H., Rafael. C., Cardenas, S., Benya, F., & Javier Villacrez Jó, M. (2019). From Socialization to Self-socialization? Exploring the Role of Digital Media in the Religious Lives of Young Adults in Ghana, Turkey, and Peru. Religion. 49:2: 240-261.
Pargament, K. I. (2002). Is religion nothing but Explaining religion versus explaining religion away? Psychological Inquiry, 13, 239-244.
Sanders, J. M. (2002). Ethnic Boundaries and Identities in Plural Societies. American Review of Sociology, 28: 327–57.
Seul, J. R. (1999). Ours Is the Way of God”: Religion, Identity, and Intergroup Conflict. Journal of Peace Research, 36: 553–69.
Tajfel, H. (1972). Social categorization, In: Moscovici S, (ed), Introduction a la psychologie sociale. Paris: Larousse. pp. 30–37.
Hollway, W. (2010). Relationality: the intersubjective foundations of identity. In M. Wetherell, & C. T. Mohanty The SAGE handbook of identities (pp. 216-232). SAGE Publications Ltd,
https://dx.doi.org/10.4135/9781446200889.n13
Yoon, S. & Lee, E., (2019). Social and Psychological Determinants of Value Co-creation Behavior for South Korean firms A Consumer-centric Perspective. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics. 31(1): 14–36.
Zine, J. (2001). Muslim Youth in Canadian Schools: Education and the Politics of Religious Identity. Anthropology & Education Quarterly, 32: 399-423.